9 Mart 2011

Schenger

Vize almak zorunda olmaktan nefret ediyorum, gerçi kimsenin bu iğrenç işlemi sevdiğini de sanmam. Ama şimdiye kadar Avrupa ülkelerinin hiçbirinde bir problemle de karşılaşmamıştım; şirket evrakları toparlar, acenteye gönderir, onlar da başvuruyu yapıp birkaç gün içinde fiks 6 aylık Schengen vizesiyle geri gönderirlerdi pasaportumu. 24 yaşına kadar yeşil pasaport güzelliğini yaşamış biri olarak daha fazlasını yüreğim kaldırmazdı zaten.
Ve fakat n'oldu? Sevgili Almanya vize alım prosesini değiştirdi! Artık son 24 ay içinde kullanılmış en az 2 tane kısa ya da 1 adet yıllık vizeniz yoksa, iş icabı gidiyor da olsanız kendiniz başvuracakmışsınız konsolosluğa. Anca 2 hafta sonrasına randevu alarak başvuruya gidebileceğinizi de aklınızda bulundurun. Hadi benim kullanılmış 3 tane 6 aylık Schengen'im varmış da gitmekten kurtuldum diye seviniyordum ki acele etmişim, zira vize başvuru işleyişini değiştiren sevgili Almanya, vize sürelerini de değiştirmiş. O kadar evrak, başvuru, bekleyiş sonunda 90 günlük bir vizeyle kişisel rekorumu kırdım a dostlar. 90 gün nedir yahu?! Velhasıl kelam, Fransa vizeyi kolay ve uzun süreli veriyormuş; hadi herkeş oraya.

3 yorum:

Defne Soysal dedi ki...

Tamamen duygusal ($)

Cornflake Girl dedi ki...

Ahh aah Almanya ve bitmeyen vize sorunsalı. İşin ilginci Almanya'ya okumaya gittiğimde öğrenci vizesi almak daha sonrasında 1-2 haftalık vize almamdan çok daha kolay olmuştu. Ayrıca konsolosluktaki tavırlar "Hitler hala yaşıyor mu?" sorusunu gündeme getirmiyor değil! :)

La Santa Roja dedi ki...

Bizim acentanın halt etmesiymiş Defne Soysal, 90 gün kalmalı 6 ay çıkmış da boşuna velveleye vermişler ortalığı gudikler...

Ben de turistik vizeyi her zaman için business vizesinden kolay almışımdır Cornflake Girl, öğrenci de turist de çok para harcar ama iş için gelen pintidir diye düşünüyor olabilirler :p