2 Şubat 2012

Meraklı LSR

Bazen o kadar saçma sapan şeyleri merak ediyorum ki kendimi bile şaşırtıyorum; bu mudur şimdi öğrenmek istediğin şey diye. Ama laf olsun diye değil, hakkaten cevaplarını bulmak istiyorum bunların; old stayla ansiklopediler karıştırmak, kütüphaneye dalmak, insanların fikirlerine başvurmak falan. Mesela diyorum ki şimdi ben taksi şoförü olmaya karar versem; plaka ve araç sahibine nasıl ulaşabilirim ki? Bir duraktan içeri dalıp "Hemşerim, boşta taksi plakalı araç var mı?" mı diyeceğim? Veya kılkuyruk gibi kısa ve acınası metromuzun 5 dakikalık güzergahında tanışıp birilerini götüren olmuş mudur? Bu kadar kesişmenin yaşandığı herhangi bir bar görmedim zira. Ya da kimi insana çok lezzetli gelen birşey bir diğerine nasıl "burna bile yaklaştırılamaz" geliyor? Bu görecelik nerden çıkmış, o da mı genlerin eseri? "Sabah uyanamamak" diye bir olguyu insanlar nasıl geçerli bir sebep için kullanabiliyor ve kabul ediliyorlar? Böyle bir medikal durum hakkaten var mı? Öyleyse ben neden alarmın ilk notasında ayağa fırlıyorum? Sonracığıma; bir anda delirmek mümkün müdür? Mümkünse bir anda delirdiğinde insan delirdiğinin farkına varır mı? Erkeklerin orgazm olduklarında aldıkları haz, kadınlarınkinden azmış. Ne kadar az? Sadece az/çok skalasında bir değişiklik mi var yoksa his de mi farklı? Allaam bir kereliğine pipim çıksa da denesem? Hadi parayı anlıyorum da mesela borsa diye birşey kurmayı kim, neden, nasıl akıl etti? Bebek taklidi yapan koca koca kadınları çekici bulan erkekler pedofil midir?
Ha bi' de pembe mezarlık ne ak?!

6 yorum:

Aras Ortac dedi ki...

Sorularına ben cevap vermeye çalışayım;

Duraklarda çalışan taksiciler genellikle birilerinin tanıdıklarından, kahve sohbetlerinden çıkar. Çünkü eğer kişinin kendi aracı değilse, ele veya referansı olmayan birine araç verilmek istenmez. Çünkü malum araç pahalı, plaka daha pahalı. Durak hariç bir taksinin günlük kirasıda aracına ve gününe göre 70-200tl arasında değişiyor. Gününe, gündüz/gece farkına göre bu değişebiliyor. Bende merak edip sormuştum bir kaç taksiciye zamanında.

Otobüs, metro durağında kesişmeler sonucu ilişki başlarmı... Cevabına keşke kendi tecrübelerimle "evet, başlar, kendimden biliyorum" yazabilsem ama maalesef hiç bir toplu taşım aracında biriyle, "sonu mutlu bitecek şekilde" tanışamadım. Denemedim değil yani. Ama bunun yanında öğretmenlerimizden birinin anlattığı bir olay var. Oğlanla kız her gün Elvankent'ten Kızılay'a aynı otobüste gidip geliyorlar. Sürekli kesişme modu tabii. Bir noktadan sonra bir şekil tanışıyorlar. Git 90dk, gel 90dk, her gün 3 saat beraber vakit geçiriyor bu çift. Dışarı çıkacak olsalar bu kadar vakit geçiremezler:) Otobüste çay, bira, yemek olayıda yok tabii, yol parası zaten verecekler, gel zaman git zaman, aradan 2 sene geçiyor çiftimiz nişanlanıyor, sonunda mürvetlerine varıyor:) Evet sen duraklar için sormuşsun ama burada da aynı mekaniğin, yani aynı zamanda aynı yerde olma, ondan sonra bol bol bekleme dinamiğinin işlediğini düşünürsek neden olmasın?:) En azından olabileceğini, o yollarda geçen kısa süreli platonik aşklarımızın gerçek olabileceğine ikna edebiliriz kendimizi:)

Kendimde çok yemek seçen biri olarak, birine güzel gelen bir şeyin başka birisine iğrenç gelmesinin genetik sebepleri olduğunu biliyorum. 1 sene kadar önce Bilim Teknik dergisinde bununla ilgili bir yazı vardı. Ama aynı zamanda "oğlum bak bunuda ye, herkes seviyor bir sen yemiyorsun" diye üzerine gelen aile üyelerine karşı üretilen bir tepki olduğunuda biliyorum. Hatta ilgi çekme aracı. Bunlar benim tecrübelerim, annemler duymasın. Ama fasulye ve nohut cidden yenecek şeyler değil...

Sabah uyanamayan insanları bende anlamam. Eğer alarmı kurmuşsam alarm çalmadan uyanıp "gürültü yapmasın sabah sabah" uyanan bir insanım bende. O tür insanların biyolojik saatlerinde bir kusur olabilir. Veya "uyanacağım" psikolojisi ile değil, "kış uykusuna yatıyorum" diyerek yatağa giriyor olabilirler:)

Bir anda delirmek... Bence mümkündür. Peki bunu farketmek? Dediğin gibi zannetmiyorum. Zamanla delirdiğinde bile insanın fark etmesi zor. Tencereye atılan sonra yavaş yavaş haşlanan kurbağanın durumu gibi, o son noktaya gelene kadar değişen durumumuzu, koşulları fark edemeyiz.

Erkek/bayan orgazmının farkı... Fiziksel bir sürü sebebi olabilir. Ama bence en büyük farkı psikolojik. Bu konuda özellikle internet üzerinde seks üzerine konuşmayı sevmediğim için daha fazla şey yazmayacağım.

Borsa... Eğer borsa denince aklına sadece İMKB, Nasdaq gibi koca koca şirketlerin hisselerinin alınıp satıldığı mecra geliyorsa aklına bu soruyu sorman normal. Ancak bir çok borsa var. Özellikle tarım ve madencilik ürünlerinin yerel borsalarının sayısı oldukça fazladır. Bunların amacı üretimi talebe göre yönlendirmek, arz ve talep arasındaki o ince dengeyi korumaktır. Ticaret kotalarının işleyişi gibi.

Bebek taklidi yapan koca koca kadınlar iticidir. Hoşlanan varsa da umarım pedofili değildir.

Bir insan neden mezarlık olmak ister? Maksat şarkı sözü olsun, akıllarda kalsın, müziğe uysun.

La Santa Roja dedi ki...

Ciddi ciddi cevap verilmesini beklemiyordum ne yalan söyleyeyim :p Daha sorum oldukça yazayım ben buraya bari, Vikipedia'ya rakip çıkarım belki zamanla :D

Aras Ortac dedi ki...

Wikipedia'nın rakibi benim zaten:P

Hayatta insanın şaşırması kadar güzel bir şey yok değil mi?

Marjo on makeup frenzy dedi ki...

Ben de merak ediyorum bunları :) Bi' tek uyanamamayı merak etmiyorum, zaten bildiğim için :)) Ben gece insanıyım, sabah erken kalkmayı sevmiyorum. Geceyi daha çok seviyorum :)

varol döken dedi ki...

benim merak ettiğim tek bie soru var. bu kadar insan bu türk dizilerini 3 saat boyunca kafasına sıkmadan nasıl izleyebiliyor?

başka sorum yok roja hanım...

Aras Ortac dedi ki...

Hadi bir soruda ben sorayım o zaman;

Gazetelerin İddia eklerinde yazan adamları neye göre seçiyorlar? Bu insanlar, en azından ünlü olmayanlar, CV yerine daha önce yaptıkları ve tutturdukları İddia kuponlarını mı gönderiyorlar gazetelere?:)