14 Şubat 2010

Update

7 Ekim'den beri yurtdışına çıkmayan arkadaşlar için minik bir gelişme:
Yurda girerken yapacağınız freeshop alışverişlerine yeni bir limit gelmiş. Artık 2 lt yerine 1 lt alkol, 3 karton yerine 2 karton sigara alabiliyormuşuz. Tütün mamulleri eskiden ayrı bir limite tabii iken artık hem sigara hem puro alayım diyorsanız 1 karton sigara ile yetinmek durumundaymışsınız. Çikolatada da bir limit var ama o sınıra dayanmadığım için bilemiyorum. Freeshop'u her daim sağlığa zararlı ürün için kullanmaktayım. Sizler için araştırdım, ayrıntısı da burada.
Bol vergili günler dilerim.

2 yorum:

varol döken dedi ki...

bir tüyo da benden gelsin...

yurtdışı ile duty free arasında çok fark yok... atın 2-3 şişe bavula, iki katına havlu, şişeleri de gazeteye sarın... bir tane çıkışta ordaki duty'den alın, bir tane de girişte... en son böyle 5 şişe getirdim ben... gerçi bu sefer bizim gümrükçü kıllandı, soktu x-ray'e... ne o şişeler dedi, 2 şişe şarap gerisi acı sos falan dedim... her zaman affetmeyebilir ama şarapta riske değer...

türkiye'de yabancı şarap hala çok kazık bu da ara bilgi olsun... ya da en pahalı içkiyi hala biz içiyoruz...

alkol oldu mu nasıl sular seller gibi coşuyorum nasıl biri sorsa da cevaplasam diye bekliyorum... sonum hayra alamet değil:)

not: roja, porto şarabı? madeira? :)

La Santa Roja dedi ki...

Valizimi dönüşte üstüne oturmak suretiyle kapatabilmiş biri olduğumdan bu dediğin formül bana uymazdı, Porto'da bir otel odasında giderken aldığım bütün içkileri içmek zorunda kalırdım.
not:Mateus, Quinta do Crasto, Vertente Douro.