1 Mayıs 2008

Bugün Bayram Erken Kalkın Jojuklar

Yetkililerden edindiğimiz son dakika bilgilerine göre; 1 Mayıs İşçi Bayramı dünyanın "normal" ülkelerinde bayram olarak kutlanıp resmi tatil yapılırken bizim ülkemizde gene "paranormal" olaylara sebep olacak gibi görünüyor.

Sabah tam evden çıkacakken servis şoförü aradı, Taksim tarafındaki bütün yollar kapalı olduğu için bizim güzergahtakileri alamayacakmış. Aradım taksiyi, sordum, ana cadde açık dediler. Atladım taksiye, servisçilik yaparak herkesi toplayıp Mecidiyeköy'e geldim. Yalnız İstanbul sınırları içinde bu kadar polis var olduğunu bilmezdim. Evimin ordaki Ramada Otel'in bile önüne barikat kurmuşlar, yani o kadar çok polis var ki önemli yerleri zaten tutumuşlar da kalanları da böyle otel, kahveci, çorapçı önüne filan dizmişler. Sabah Şişli-Mecidiyeköy taraflarından geçenler de görmüştür, herkes yollarda. Metro yok, vapur yok, otobüsler Taksim'de durmuyor, insanlar yarı yolda inip tabanvayla devam ediyorlar. Neymiş, provokasyon olabilirmiş. Ulan adamlar, sizin göreviniz zaten bu provokasyonu yapan insanları bulup güvenli bir bayram geçirmemizi sağlamak değil mi? Herşeyi toptan keseyim, hiç problem çıkmasın zihniyetiyle devlet yönetilir mi? Sinirleniyorum mütemadiyen.

Ha bir de şöyle bir yan kazançları var adamların. Gösteriye katıl(a)mayan sen, ben, o bu işin anca çilesini çekeceğiz, yollarda kalacağız, işe gidemeyip eve dönemeyeceğiz vs. Sonra yakınmaya başlayacağız ama öfkemiz hedefi kaçırıp bunun asıl sebebi olanlara değil bizim gibi mağdur durumda olan göstericilere yönelecek. Pis işçiler, kaka işçiler, pok var 1 Mayıs'ı kutluyorsunuz diye antipatimizi ve tepkimizi toplayacaklar. Böylece Devlet baba hem yaramaz çocuklarını uslu çocuklarına kırdıracak, hem de bu işten elleri temiz çıkacak.

İlk olay sabah 06:30'da Şişli'de patlak vermiş bile. Bakalım bugünü nasıl atlatacağız...

1 yorum:

turumcu dedi ki...

Zamanın milli eğitim bakanlarından biri "Ah şu okullar olmasa, ben bu bakanlığı çok güzel idare ederdim." demiş, bizim valininki de o hesap! Hepimiz her daim evimizde otursak uslu uslu, ya da daha iyisi, iş yerlerimizde yaşasak 7/24, bu şehri yönetmek ne de kolay olurdu!