10 Aralık 2009

Arabiye

09.12.2009 @ Hürriyet:

100 milyon dolarlık bütçeden pay alacak, Türkiye'yi bir ‘Arap ülkesi' gibi tanıtacak

2010'da Türkiye'nin 100 milyon dolarlık bütçeye sahip tanıtım ve reklam kampanyalarını yürütecek ajanslar açıklandı. BAE, Pakistan, S. Arabistan, Mısır, İran ve Suriye'deki kampanyaları sürdürecek Medium Rare/Inbar Konsorsiyumu'nun Yönetici Direktörü Haitham Hidmi, “Türkiye'nin promosyonunu yapmak çok kolay. Türkiye'yi ‘Modern bir Arap ülkesi' olarak görüyoruz” dedi.

Daha biz de yırtınalım; Türkiye'yi yanlış tanıyorlar, biz sarıklı cüppeli değiliz, buraya gelmekten korkmasınlar bla bla bla! Allah belanı versin Kültür Bakanlığı. Billboardlara koyarsınız da Sümeyye ablaları, Hayretullah Abileri.

6 yorum:

kara kitap dedi ki...

bu haberi okumamıştım.çok kızdım şimdi.kurtulamadık gitti şu araplardan.üzerimize yapışan bu pis olgudan.ben de katılıyorum.allah belanı versin kültür bakanlığı.

Unknown dedi ki...

hürriyet zaten mimli bir gazete. kültür bakanlığı diye bir şey var mı ki bu ülkede ??

varol döken dedi ki...

durun anam durun bir bilen konuşsun:) kültür bakanlığı her ülkedeki tanıtım kampanyasını o ülkeleri iyi bilen ajanslara verdi... yani bu ajansın yaptığı kampanya avrupa da değil, birleşik arap emirlikleri, suriye ve diğer sayılan yerlerde olacak... misal avrupa kampanyaları ddf'te, amerika kampanyaları saatchi de...

bu zihniyetin değil gerçeklerin sözcüsüyüz, seni gidi gizli dinci akşamları 1 şişeyi devirmeyi biliyon ama diyeceklere önceden şerh düşelim (lan bak hala şerh diyor, pis yobaz defol:)

La Santa Roja dedi ki...

Ya habibi, el şukran, yallah Kara Kitap. (Bildiğim Arapça bu kadar :p)

J.C, düzeltirler yakında Din Kültü Bakanlığı diye :p

Varol biliyorum yahu, okudum haberin tamamını :) Ama bana Araplara Arap gibi tanıtıldığımız gibi Batı'ya da Batı gibi tanıtılacağımızın garantisini ver öyle konuşalım :p

deryik dedi ki...

di mi yani, "türkiyenin tanıtımı çok kolay, geri kalmış bir avrupa ülkesi olarak görüyoruz" da diyebilirlerdi :)

La Santa Roja dedi ki...

Eheheh deryik, kopya verme, şimdi Avrupa ajansı çalar bu sloganı da, mentalite böyle işliyor anladığım kadarıyla.