26 Mart 2008

Çalış köpeekk!!

Okulu en çok tatil zamanı özlediğimi farkettim.
Şimdi Spring Break dört nala yaklaşırken milletin Antalya'ya gidip 1 hafta azacağını, kim kiminle ne yapmış tadında ortalığı karıştıracağını, içip içip saçmalayacağını, dağıtacağını düşündükçe gıcık oluyorum. Gavurun Paskalya'sında tatil yapmak eskiden ne kadar saçma gelirse şimdi o kadar hayati gereklilik gözümde. Çok çalışan bir milletiz ki tatile hasretiz. Gerçi devlet büyüklerimiz her daim dünyadaki en çok tatil yapılan ülkenin Türkiye olduğunu, daha çok çalışmamız daha çok üretmemiz gerektiğini söyler dururlar. Böyle zamanlarda kendimi İngiliz sömürgesi bir Hintli gibi hissediyorum. Çalış çalış ve birilerini daha da zengin et!
Baya baya geçenlerde bir yazı okumuştum, ülkemizdeki sözde tatil bolluğu üzerine. Orda yazana göre hiç de devlet büyüklerimizin dediği gibi bol bol tatil yapmıyormuşuz, hatta dünyanın diğer köşelerinden verilen birkaç örnekle de bu sav destekleniyordu. Buna göre insanlar Hollanda'da yılda 52 gün resmi tatil yapıyorlarmış. Bir yıl 52 haftadan oluştuğuna göre, ve ortada 52 gün ekstra tatil olduğuna göre bu adamların haftaiçi 4 gün demektir! Başka örnekler de bunları birebir yaşamış insanlarda; Yunanistan vatandaşı bir Türk, Atina'da saat 7-14 arası çalıştıklarını, öğle yemeği molası olmadığını, 2'de de herkesin paydos ettiğini anlatmıştı. Keza İtalya ile çalışırken bütün işlerimizi Temmuz'da bitirmek durumundaydık, çünkü Ağustos dedi mi fabrikayı kapatıp gidiyordu adamlar tatile. Fransa'da 2 saatlik öğle molaları vardı, cafelerde şarap ve sohbet eşliğinde yenen. Yani...
Yani biz tembel değiliz ey halkım! Çok çalışıyoruz aksine! Çok çalıştırıyorlar bizi! Köle gibiyiz yemin ediyorum! Kalk çalış ye iç uyu! Yabana kaçasım geldi bak gene.

7 yorum:

mimi wonka dedi ki...

İsyanını anlıyorum Alice ama herkes senin gibi çalışmıyor ki kuzum, kaç saat çalıştığın değil nasıl çalıştığın önemli. Kahve makinasinin başında laklak yapmak, msnde takılmak hatta örgü örmek benim halkımın vazgeçilmez iş aktivitelerinden olduğu sürece, sanmıyorum ki bir avrupalı gibi spring break olayına girebilelim. Üzgünüm Alice, keşke sende o; hem patronunu hemde kendini memnun edebilenlerin çalıştığı ülkede yaşasaydın ve güney sahillerinde spring break eğlencelerine katılabilseydin:(

turumcu dedi ki...

Ben oransal olarak çalışma imkanına sahip olmak istiyorum, bir nevi part time. Örneğin %60 dolulukla çalışıyorum ben deyip haftanın 3 günü işe geleceğim, maaşımı da ona göre alacağım.
Yok yok vazgeçtim, ben öncelikle sosyal devlet istiyorum, maaşlar arası uçurumun olmadığı, şeffaf ücret politikasının güdüldüğü, herkesin emeğinin karşılığını alabildiği bir ülke, elinde fazla bulunan varsa bu tarafa göndersin lütfen.

(Süper)Cem dedi ki...

Eh ulen darlandım valla. Bu sene malum bana da tatil yok. Yazın sıcağında kapak yıkamak süper gelecek sanırım. ahaha.

Ayrıca Sayın Mimi'nin dediklerine katılıyorum. Bu ülkenin çalışan halkının %90'ı adam gibi çalışmıyor kesinlikle. Eşşek gibi çalışmakla adam gibi çalışmak arasında fark var. Patron ya da müdür geldiği zaman paldır küldür eşşşekler gibi çalışan insanlar biliyorum ben. Malum şahıslar gidince toşhak yaymaya devam ediyorlar... İşte bu kadar kuru arasında yaşlar yanıp yanıp gidiyor. Ne takdir ediliyorsun ne hakkını alabiliyorsun hede hödö.

La Santa Roja dedi ki...

Kişiye yönelik tatil sistemi getirilsin o halde ;) Ne kadar ekmek, o kadar köfte hesabı!
Canım turumcum, ahaha hayal kurmak güzeldir be gülüm.

(Süper)Cem dedi ki...

bence hepimize sayısal çıksın süpsüper mupmuhteşem zepzengin oldup taptaşşak takılalım hayat boyu :s

La Santa Roja dedi ki...

Her cumartesi akşamı aynı hayallerle sayısal çekilmesini bekliyorum ben de. Garip olan, çok yakın bir zamanda bana para çıkacak hissi. Yalnız bu his yaklaşık 5 yıldır var, kandırıyor beni sanırım :p

(Süper)Cem dedi ki...

huahuahua hepimiz aynıyız yahu, gönlünü rahat tut :p

ben bi kere direkten döndüm, şansımı kaybettim. sıra sizde. hadi göreyim sizi! :s