9 Eylül 2008

Huysuz Alice

Mim değmiş bana, ailemizin çalışkan muhabiri Taylanov taraflarından.
Konu : Ev hayatında nelerden nefret ederim?


6 yıllık ev maceramda 3.ev arkadaşını tecrübe etmekte olan bendeniz, baştan söylemek gerekir ki, birlikte yaşaması kolay bir insan değilimdir. Bu cümleden de anlayabileceğiniz gibi nefret ettiğim çok şey vardır, üstüne üstlük kişiden hoşlanmamaya başladıysam normalde umursamayacağım şeyler de batar. Şöyle bir maddeleyelim;

* Mutfak lavabosunun çöp tenekesi haline getirilip bırakılması. Dağınık çalışıyor olabilirsin, ama işin bitince temizlemelisin lavaboyu, senin 1 parmak yağ bulaşıklarının üstünde elma, armut, üzüm gibi tazelikleri yıkamak gerçekten iğrenç.
* Küllüğe çöp atmak. Yapma bunuu!! Küllük sigara içindir ve yanan bir cisim oradaki çöplere değerse yakar/kokar/miker atar. Hele ki sakız, şeker filan atacaksan kork benden.
* Lavaboda saç/kıl bırakmak. Dişlerimi fırçalıyorum ben orda. İki su döküver ardından.
* Klozet kapağının açık kalması. Açmanızı takdir ediyorum sayın beyler, fakat açtığınızı ardınızdan kapatınız. O kapağa temas etmek istemeyebilir ardınızdan tuvalete girecek olan hatun kişi.
* Evin içinde dolana dolana diş fırçalanması. Böyle her an sağa sola saldıracak kuduz hayvan(!) görüntüsü geliyor gözümün önüne. Neden bilmem...
* Gece geç vakitte eve birileri geldiğinde bağırmak/çağırmak, şarkı söylemek, koyu bir muhabbete dalıp kahkahalara boğulmak suretiyle uyandırılmak. Çok sinirli bir insan olabilirim salı sabahı 4:30'da uyandırıldığımda.
* Komşular. Her türlüsünden nefret ediyorum, zira iyisi denk gelmedi henüz.
* Eve gelip çöreklenen beleşçiler. 1 gün eğlencelidir, 2 gün hoştur, 3 gün bıktırmaya başlar, 4 gün çüştür, 5 gün insanlıktan çıkarır. Gidin evinize bee!
* Ben ev dışındayken yatağıma tanımadığım birilerinin yatması/yatırılması. Hele hele bana söylenmemişse ve ben de geldiğimde çarşaf değiştirmeden yattıysam da sonradan öğrendiysem orda birilerinin tepindiğini; brrr!!!
* Bulaşıklar yıkanırken/makineye koyulurken bu tabaktan ben yedim, bu bardaktan sen içtin, bu çatalı ben kıçıma batırdım diye ayırıp sadece kendi kullandıklarını temizlemek. Evvet, bu da geldi şu gençlikte başıma.
* Kıyafetlerimin sormadan/haber verilmeden dolabımdan alınıp aylarca kullanılması, ancak ben "eteğim nerdee" dediğimde dolabının askısından çıkarıp bana verilmesi. (Bak bak, dolaba da asmış)
* Hatunsal kullanılmış materyallerin ulu orta teşhir edilerek Bedri Baykam sanatçılığı yapılması.
* Tuvalet ve banyosu ortak olan evlerde, banyoya girmeden önce "Çiş var mı?" diye sorulmaması. Malum hatunların saçı başı, kılı tüyü derken banyo seansları uzun sürer genelde, bu süreyi içeride kıvranarak geçirmek çok işkencevari.
* Tuvalete okunmak üzere bıraktığım gazete, dergi, kitapların alınıp evin muhtelif yerlerine bırakılması. Pantolon inikken evde kitap avcılığı yapamayacağımdan sıkıcı geçen bir tuvalet macerasına yol açıyorsunuz, bilmem anlatabildim mi.

Şöyle bir daha okuyunca, o kadr da gıcık değilmişim sanki yahu. Yani, mantıklı gıcıklıklar değil mi bunlar :p
Mimi tutsun diye blog dünyasına bir misyoner edasıyla kazandırdığım Dokuz'a, Aydan Atlayan Kedi'ye ve Leydi Ceyd'e paslıyorum. Tembellik yook!

11 yorum:

an(ı)lık dedi ki...

EV ARKADAŞIN VAR MI ŞİMDİ..BENİMDE ÖLE BİR DERDİM VAR MESELA ŞİMDİ EV ARIYORUM AMA BENİ ZORASA DA TEK ÇIKICAM ÇOK SIKICI VE ZOR EV AKADAŞLIĞI HELE DE SONRADAN TANIDIĞIN İNSANLARLA...

La Santa Roja dedi ki...

Var ev arkadaşım ama yiğidi öldür hakkını yeme, şimdiye kadarkilerin en iyisi. Bu gıcıklıklar eskilerden yadigar :)

magnum opus dedi ki...

yazdıklarını okudukça aklıma benim eski evim ve eski ev arkadaşlarım geldi. o kadar da huysuz değilmişsin be...

margot and the wooden finger dedi ki...

bence gayet mantıklı şu yazdıkların, ya da ben de huysuzum bilemedim :)

ben de ev arkadaşı arıyorum ve aynen şu dediklerin gibi şeyler yapan insanlar çıkmasından korkuyorum :/

Aydan Atlayan Kedi dedi ki...

Mim pası alınmıştır Sevgili Huysuz Alice :) dur bakalım kim daha huysuz :)))

Buzcevheri dedi ki...

Nefret ettiğin çoğu şeyi yapıyorum. Hele ki gezinerek dişlerimi fırçalamaya bayılıyorum. Banyoda durarak yalı kazığı modunda diş fırçalamak anlamsızlarım listesinde ön sıralardadır.

Canselmo dedi ki...

Üstteki yoruma katılıyorum bu bir.
Ben de kendi evime çıkmak istiyorum bu iki. Yalnız, bu tembellikle ben hiçbi' yere çıkamam. Öyle yani..

Alässe_isis dedi ki...

tarafınızdan terlikle kovalanıp kapı dışarı edilecekler listesine girebilerite potansiyelim oldukça yüksek olmasına karşın yazdıklarınızın bazılarına katılmıyor değilim efenim, kızız sonuçta bir süre sonra katlanılmaz olabiliyor bazı maddeler...

La Santa Roja dedi ki...

meğer o kadar da kötü değilmişim ya, sevindim valla :)
banyoda kazık gibi dikilmiyorum buzcevheri, banyo sınırları içinde istediğince hareket serbest!

Pandora dedi ki...

süper ya listen bayıldım:D ilerde birlikte ikamet edeceğim şahsın eline tutuşturucam
bunları gözardı ettiği takdirde yaşam alanını kısıtlayacağımı bilsin die :d

lady jade dedi ki...

Liste gayet güzel,gıcık biri değilsin=) Herkesin istediği şeyler aslında bunlar. Ama karşısındakine karşı kendisinin de böyle olması gerektiği bazı insanlar tarfından unutuluyor maalesef..

Mim alınmıştır efem..