3 Ağustos 2009

Ayşegül in Wonderland

Vatan Gazetesi'nin ücretsiz ek olarak Ayşegül kitaplarından verdiğini duyunca pazar günü bir tane babama ısmarlayacak kadar çocuk ruhluyum hala. Yalnız kitapta geçen "Bir kediye güvenilebilir miydi ki? Çok ihtiyatsız bakıyordu." cümleleriyle çocuk hikayeciliğinde sadece resimleri alıp öyküyü yazarak bir halt beceremeyeceğimizi hatırladım.
Çocukluğumun Ayşegül'lerini hatırlamaya çalıştım sonra. 20 yıl önce hayatımda olmalarına rağmen hala neredeyse her bir resmi hatırlamam, bendeki etkisini rahatlıkla gösterebilir size sanırım. İlk Ayşegül'üm Çiçek Festivali idi. Ahanda şu:


Kitap içinden bir sayfa (İngilizce versiyonundan):


Sonraki de Ayşegül Çiftlikte gibi birşeydi sanırım. Aha da bu:


Çizimlerine haassstta olduğum bu serinin Türk menşeili olması düşünülemezdi elbet. Fransızmış bizim Ayşegül, adı da Martine. Clementine de Fransızdı zaten :p
Kendi Ayşegül'lerinizi de buradan bulup nostalji yaşayabilirsiniz.

Ps. Sevimli kızcağızımız Portekiz'de Anita, Amarikanya'da da Mary olarak biliniyormuş. İyi Ayşegül demiş bizimkiler zamanında, şimdi olsa Meryem olacağı kesin gibi :p

7 yorum:

pudra dedi ki...

ayşegül hindistanda çok iyiydi.bir de sahilde ya da plajda

mimi wonka dedi ki...

Bende var bunların hepsi anneannemin evinde bir yerlerde olmalı kocaman bir poşetin içinde bütün seri. Aramam bulmam lazım:) Çok güzel anılar canlandı yalnız, mutluyum şu an çok.

Merve dedi ki...

ben bayılırdım bunlara ayşegül bebek bakıyor severdim bende ;)

La Santa Roja dedi ki...

pudra, bunları hala böyle net hatırlıyor olmamız sağlıklı bir şey mi acaba :p

mimi, bende hiç yok :( bir kitapçı bulup hepsini toplamayı da düşündüm bir ara da n'apıcam ki? :D

Merve, Ayşegül'ü sevmeyen ölsün ;)

Ayşegül dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Ayşegül dedi ki...

Ayşegül dedi ki...
Benim favorilerim Ayşegül Küçük Anne ve Ayşegül Plajda.. Okumayı bilmediğim dönemlerde bile saatlerce resimlerine bakıp kafamdan hikayeler uydururdum sanki kitapta yazıyormuşlarcasına..
Hatta adımın Ayşegül olmasının nedeni ablamın büyük bir Ayşegül fanı olması =)

La Santa Roja dedi ki...

Ben de Ayşegül koyacaktım kardeşimin adını da okulda sevmediğim bir Ayşegül olduğu için son anda değiştirmiştim kararımı :)
Bu aralar arka planım Ayşegül çizimleri. Adamlar yapmış yahu :)