28 Temmuz 2008

Son Dakika

Saat 21:50 sularında Güngören'de meydana gelen patlamanın ardından yaklaşık 10 dakika sonra ikinci bir patlama gerçekleşti. İnsanları ikinci patlamanın gerçekleşeceği bölgeye adeta yem atar gibi çeken ilk patlamanın ses bombası, asıl zararı veren ikinci bombanın ise plastik patlayıcı olduğu belirlendi. Şu anda 14 ölü, 15'i ağır olmak üzere 140 yaralı bulunuyor.
İlk patlamaya sebep olan ses bombasının beton bir çöp bidonuna yerleştirildiği, bu bidonun hemen yanında bir telefon kulübesi bulunduğu, ikinci bombanın patladığı bölgede de bir başka telefon kulübesi bulunduğu belirtildi. Bu yüzden bombaların telefonla patlatılan uzaktan kumandalı düzenekler olduğu söyleniyor.
Bu, 26 yıllık hayatımda duyduğum en iğrenç, en aşağılık, en üzücü ve en sinirlendirici olaylardan biri. Balık yemler gibi ilk bombayla yardım etmek isteyen insanları bir bölgeye çekmek ve hepsinin ortasında ikinci bombayı patlatmak... O kadar midem bulanıyor ki şu anda anlatamam. Sabaha kadar uyuyamayacağım. Mideme ağrılar girecek. Nefretle dolan kaşlarım çatılmaktan ağrıyacak.
"Küçük Amerika" diye geçinen Türkiye'min "Küçük 11 Eylül'ü" mü acaba bu? 14 canın hesabını Ergenekon'a mı kesecekler? "İnsanların böyle yoğun bulunduğu bölgelerde sivil polisler olmalı" isteğini NTV canlı yayında herkese duyuran vatandaşı bahane edip Polis Devleti'ne temel mi oluşturacaklar? Yoksa Korku Devleti projesinin bir kolu mu bu? Yarın iş çıkışı eve gelirken metroyu bomboş mu bulacağım? İnsanlar serin bir yaz akşamında ailecek yürüyüş yapıp çekirdek çitlemeyecek mi artık? Daha önce sivil halka bu tarz bir saldırı hatırlamadığım için PKK'ya atılacaksa suç, ondan da emin olamayacağım. Sanki PKK kendi başına hareket eden bir oluşummuş gibi, "Bütün suç onların" deseler, onlara bu emri veren Big Brother'ın bizim sevgili hükümetimizin kimbilir hangi projesini desteklemek için bunu yaptığını düşüneceğim. Ordunun bütçesi mi arttırılacak, daha fazla silah alabilmek için? Ya da polisin yetkisi mi abartılacak, "Telefonla patlatılmış bombalar bunlar, biz de telefonları dinleyebilmeliyiz" diyerek? Sokakta durdurulup üstümüzün aranabilmesine mi yol açacak bunlar? "Bombacının görüntüsü M.O.B.E.S.E kamerasına yakalanmış"la övünüp bütün sokakları kameralarla mı dolduracaklar ya da? Ne için yaptığınız bunu ha? Ne için insanlar bundan sonra bir patlama duyduğunda yardıma koşacaklarına evlerine sinecekler? Ne için öldürdünüz 14 insanı? Allah binbir türlü belanızı versin.
PS.Cumhurbaşkanımız çıkıp "Bu saldırıyı yapanları lanetliyorum" demiş. Büyücü müsün sen be?!
PS2. Bu olay yaşandığında sazlı, sözlü eğlence programlarını kesip "Son Dakika" haberlerini vermeye tenezzül etmeyen TRT1, Star, Atv ve Kanal D : Geberin hepiniz!!
PS3. Sabah sabah büyük gazetecilik olayıymış gibi kopan kolları bacakları, yerde yatan çocuk cesetlerini ana sayfaya taşıyan gazeteci müsvetteleri! Aferin, çok güzel işler başarıyorsunuz. Patlamalar lokaldi, korkunun ve paniğin bütün Türkiye'ye yayılmasına ne de güzel hizmet ediyorsunuz agucuk gugucuk

5 yorum:

Canselmo dedi ki...

PKK bile olsa, PKK artık bitirilemeyecek bir oluşum değil. Geçen spordan, komando eskisi bi' abimle konuşuyordum. Çok çözüldü Apo denen şerefsizin yakalanmasından sonra PKK. Ama bitirmezler diyor. Niye bitirsinler ki, bundan daha alâ rant aracı mı var? Politik olsun, ekonomik olsun.. Ne oluyor peki ama, masum insanlar ölüyor. Gazeteler başsayfalarına Eli Roth filmi gibi resimleri koyuyor.
Ne diyeyim bilmiyorum artık. Diyecek şey bulamıyorum. İktidar mücadelenizi sikeyim sizin!

Adsız dedi ki...

Başımız sağolsun.

(Süper)Cem dedi ki...

Öncelikle bu terör planını kim yapmışsa sağlam bir kitle imhacı bir zihniyete sahipmiş. Amacının şerefsizliği ve yıkıcılığı göz önüne ulaştığında şerefsizliğini takdir ediyorum. Gerçekten bu kadar etkili bir tuzak kurulabilirdi, gerçekten profesyonelce.. Türk insanının en büyük zaafı MERAKtır. Senin dediğin gibi yardım etmek için oraya gittiklerini pek sanmıyorum. Hepsi MERAK ettikleri için oraya çömmüşlerdir ya da yoldan geçiyorlardır şans eseri. Ama "ya MERAKtan, ya .ARAKtan" atasözü gerçekliğini yine ispatlıyor.

PKK'nın sivil halka bu tarz bir eylemi olmamıştı ama daha kanlı kurşuna dizme eylemleri olmuştu, bu açıdan olabilirler ama ben şahsen PKK ile ilgili bir eylem olduğunu düşünmüyorum.

Bana daha çok dincilerin yapacağı eylemler gibi geliyor bu. Uzaktan patlatma usulü ile bir çok eylemleri vardı bu dinci grupların, yine onlardan bir tanesi olabilir. Çökertmeye çalıştıkları (?) derin devletin işi de olabilir. Devletime güvenmiyorum, vatandaşıma da güvenmiyorum. Kendime güveniyorum ve bir yerde bomba sesi duyarsam yere yatarım ve bombanın patladığı yere gitmek için hiç bir neden görmem eğer üzerime kan yağmuru dökülmemişse.. O da yardım edebileceksem tabi.. Mal mal bakınmak için yardımın önünü kesen milyon tane adam yaşıyor ülkemde.. tey tey.

mimi wonka dedi ki...

2.nota bir alt not düşmek istiyorum çünkü ima ettiğin şey yüzünden değil, tam da senin savunduğun fikir nedeniyle yayınlarını kesmeyip, sadece alt yazı geçmekle yetindi, o dediğin kanallar.

Bahsettiğiniz o etrafta uzuvların uçuştuğu görüntüler herkesin eline geçti son dakika haberi olarak ama yaklaşık olarak 1 saat oturup o görüntüler ayıklandı ve yayına hazır bir bant elde edilmeye çalışıldı. Yoksa herkes son dakika haberi diye yayınını kesmeyi bilir, ne yayınladığına önem verenler en azından yayıncılığın ne olduğunu bilenler durup ellerine gelen görüntülere önceden bakıp yayına koyarlar. Yaptıkları duyarlılığı gebermeleri gerektiren bir fikirle nasıl bağdaştırdın anlamadım doğrusu.

Yapılan saldırı da hiç zekice değil aslında, sadece milletimizin insani duygularının "kendini korumaya alma içgüdüsüne" üstün geldiği bir durumun kötü sonucu. Bu saldırıyı yapanlar, ilk patlamadan sonra yardım için etraftan insanların geleceğini tabi bilirler, çünkü bizim içimizde doğup büyüdüler. Bu ironik gerçek herşeyi daha üzücü kılıyor zaten. Cem beyin bahsettiği "merak" ne kadar söz konusudur bilmiyorum ama bu gibi bir durumu yıllar önce yaşamış biri olarak o an hissettiğiniz tek şeyin "birilerine yardım etmek" duygusu olduğunu tereddütsüz söyleyebilirim. Özellikle, ağlayan insanlara yardım etmeyi bırakıp, kendini düşünerek köşe bucak kaçacak bir yurdum insanı olduğuna inanmıyorum ben. Diğerleri dediğimiz çoğunluktan tek farkımız,yüzyıllardır varolan tek farkımız" insani duyarlılığımızdır.

Yine çok uzatmışım diyorum ama bu olay meydana geldiği sırada iş güç ve koşturma arasında durup düşündüklerimi kendi sayfama yazacak zaman bulamamış ve açıkcası yazmak da istememiştim. Bu da bir çeşit psikolojik terör sanırım. Büyük bir trajedi üzerine fikir yürütüp bildiğimiz şeyin doğru olduğunu sanmak.

La Santa Roja dedi ki...

Star, Atv ve Kanal D gibi kanalların bu davranışı "duyarlılık" adına yaptıklarını düşünmüyorum. Bir patlama olduğunu altyazı ile geçip ayrıntılar birazdan da diyebilirlerdi pekala. Belki önyargılı diyeceksin bana ama bu ben önyargısızken olanların bir sonucu.