14 Temmuz 2008

Trip-hop sen çok yaşa!

Az sonra yapacağım şeye halk dilinde nispet deniyor.

Dün akşam Massive Attack konserindeydim efendim. Bu adamlar zaten tee ortaokul çağlarımda aklımı başımdan almış olduklarından ve 2003'te kendilerini izleme&dinleme olanağı bulamadığımdan kelli dört gözle beklediğim 13 Temmuz konseri, ciddi ciddi beklemeye değermiş!
Boy fukaralığından ötürü sahne showunu izlemek için sık sık parmak ucuna kalkmak, zıplamak, sevdiceğin kucağına tırmanmak gibi aksiyonlara girmiş olsam da görebildiğim bile bana yetti.
"Ne yazıyo, nee?" gibi 80'lik nene ısrarcılığıyla sahnede neler olup bittiğini sorarken bir ara "Oktay Kaynarca-Ebru Şallı-Demet Akalın-Derin Dekolte-Hande Yener-Benim her yerim güzel"lerin ekrandan kaydığını öğrendiğimde eşşek kadar bir platformlu ayakkabı giyip gitmediğime yanmadım değil. Ayrıca hermafrodit sesli eşşek herifi de kınamak istiyorum buradan. Angel'ı katleden moruk, adın da Horace Andy imiş, kendini Küçük Emrah mı sanıyosun sen?! Şeyimin arabeksçisi! O ne biçim a-ı-a-ı-a-ı diye eko yapmaca?! Sinir küpü oldum sayende yeminlen.

Yalnız dinleyici kitlesi oldukça ilginçti, Etiler ve Cadde sosyetik gençliğinin sırf ünlüler diye doluşmadığı herhangi bir konser kaldı mı zaten? Konserden sonra havuza dalan 2 deli! Sizin yüzünüzden öyle bir gerilmiş ki Güvenlik, bizim ayaklarımızı sokmamıza bile kızdılar(!)


Konuşma hakkı, susma hakkı, özgürlük, devrim gibi kavramlarla ilgili ünlü kişilerin sözleri ekrandan kayarken bunların da sadece showun bir parçası olduğunu bilmek alttan alta iğnelese de birşeylerin dile getirilmesi, hem de Türkçe olarak, güzeldi işte.
Son not : Sahnedeki ışık oyunlarını yapan arkadaşların adı "United Visual Artists". Kendileri alınlarından öpülesi. Yiring.

7 yorum:

Bad'lik Amiri dedi ki...

"Şeyimin arabeskçisi" diye adlandırdığınız insan, çok sağlam bir dub/reggae müzisyenidir.
Ayrıca pek çok organizasyonda da Massive Attack ile birlikte sahneye çıktığını da biliyorum. Her ne kadar Massive kadrosunda official olarak bulunmasa da.

Horace Andy için böyle birşey denmesi garip geldi açıkçası. Konseri izlemedim gerçi ama katletmiş olabileceğini de düşünmüyorum pek.
Neyse, belki de ben yazdıklarınızı anlamadım.
Ya da bana ne, değil mi ama?

La Santa Roja dedi ki...

Kendisinin uzun yıllardır müzik piyasasında bulunduğunu ben de "Kimmiş bu?" araştırmasında öğrenmiştim, hatta pek çok kimse tarafından "başarılı" nitelendirildiğini de. Yine de bu, kanımca Angel'i katletmiş olmasını değiştirmiyor. Sonuçta müzik zevki de pek çok zevk gibi subjektif, değil mi?
"Size ne" demem asla, burası bir kişisel blog ve yorum fasilitesini de diğer insanların düşüncelerini aktarması için aktif hale getirdim. Bırakılan her yorum, benim söylediklerimi destekliyor da olsa karşı çıkıyor da olsa, yazdıklarımın okunduklarını ve cevap yazacak kadar ciddiye alındığını gösterir. Teşekkürler.

Bad'lik Amiri dedi ki...

Kesinlikle haklısınız. Benim hatam aslında. Biraz yanlış anlaşılacak şekilde yazmışım anlatmak istediğimi.

Aslında "bana ne" derken demek istediğim, sizinde söylediğiniz gibi müzik zevkinin subjektif olması. Böyle olduğu için de zaten pek sorgulanabilecek birşey değil Horace Andy'yi sevip sevmemeniz.

Sanırım uzattıkça saçmalıyorum. Sadece amacım, eleştirmek ya da gelip saçmalamak değildi. Bunu belirtmek isterim.

Teşekkürler,

MuhtELIF dedi ki...

hiii çok kötüsün :) böyle de güzel nispet yapılmaz ki ama... insan kıskanmak şöyle dursun, senin yerine de mutlu oluyor :) çok güzeldi, konsere gitmeyi delicesine özlemiş biri olarak söylüyorum: ilaç gibi geldi!

mimi wonka dedi ki...

Kıskanmadım desem yalan olur :mü Seneye yine gelirler dimi ya. Ya da o zaman kadar senin loto işi tutarsa hani, benim listeye bunu da ekleriz dimi Alice :D

La Santa Roja dedi ki...

Aybediyon Mimi, o çıksın ben kimleri kimleri ayağınıza sericem :D

(Süper)Cem dedi ki...

Bende konserdeydim sevdiceğimle. Gayet güzel eğlendik. Pek tarzım olmasa bile bazı şarkılar pek fena hoşuma gidiyorlar ve canlı canlı izlemekte gerçekten doyurucu oldu. Angel'i söyleyen amcaya şahsen hasta oldum ben, keza sevdiceğimde öyleydi. Gayet başarılı ve sempatik bir amcaydı bizce eheh

Görsel anlamda konser gayet doyurucuydu ama parkormanın ta .mına koymadan da edemiyorum tabiki.