23 Kasım 2009

Otobüs Manzarası

Taksim'den bindiğim şu yeşil belediye otobüslerinden birindeydim. Sıkış tepiş, ama nasılsa kısa mesafe dedim ilerledim arkaya. Tutunduğum koltukta oturan 45 yaşlarındaki teyze gayet zararsız görünüyordu ki ileride bir gariban amcanın çalan cep telefonuyla kaplan kesildi. Önce cıkcık'ladı, baktı ipleyen yok, söylenmeye başladı.
-Cık cık cık, bu ne rezalet.
-Yasak otobüslerde telefon, kimsenin umrunda değil ki.
Vee beklenen cümle:
-Bu yüzden ilerleyemiyoruz.

Teyzenin yanında oturan 50 yaşlarındaki amca da gaza geldi teyzeden.
-Yasak olunca iyice yapası geliyor bunların.
-Hepsinin eline vermişler birer tane oyuncak gibi.
Ama beklemediğim, yüksek sesle La Havle çekmeme sebep olan, teyzeyi de "Anam manyağa denk geldik" korkusuyla susturan cümle şöyleydi:
-Bir de müzik takıyorlar kulaklarına, onu dinliyorlar!

La Havle...

13 yorum:

Canselmo dedi ki...

Teyzelerin sokağa çıkmasıyla ilgili bir düzenleme yapılmalı.
Şöyleki; Olay çıkarmayacak görünümde teyzeler, dışarıda dolaşabilir; ama böyle tribal teyzeler (TT) için bilimum sokağa çıkma yasakları, evlerinin kapısından direkt olarak bir sabah programı stüdyosuna ilerleyecek bir minibüs, banklar (Evin önünde bank görünce oturur, daha ileri gidip ikamet ettiği muhitten çıkamaz diye düşündüm.) gibi uygulamalar yürürlüğe konabilir.

Çünkü abarttıklarında dövemiyorsun. Zaten dövülmez yani, teyze dediğimiz bir başkasının annesi falan da; böyle yaptırımlarla daha rahat ve huzurlu bir toplum, geleceğe umutla bakan daha mutlu gençler yetiştirebiliriz diye düşünüyorum.

Canselmo dedi ki...

Epey de anlatım bozukluğu yapmışım ama uğraşamadım onla şimdi. :(

La Santa Roja dedi ki...

Anladım ben Can merak ewtme :) Her TT birilerinin anası, teyzesi, yengesidir. El kalkmaz onlara :p Kulak tıkamayı öğrenmek lazım. Yalnız böyle çemkirirken kadın, nasıl istedim telefonum çalsın da bana bir laf etsin, orda bir güzel bozayım kadını :p Sinirliyim zati!!!

Unknown dedi ki...

bakınız menepozun yan etkileri madde 23) sağa sola sataşmak ve çevreye rahatsızlık verdiği iddiasıyla birini suçlayarak cingar çıkartmak.

La Santa Roja dedi ki...

Hepimiz böyle mi oliciğiz oh may!!

Unknown dedi ki...

bizim döneme kadar yasalar değişir (:

Pinor Çen dedi ki...

Kıl oluyorum böyle tiplere.

absalom dedi ki...

ceza kanunu mu bu?
değişmiyo efenim yasalar.
hahaaaaaaaa

yıllar sonra otobüste ben garibanın telefonu çalar...
beyaz büyüyle sen de aynı sohbeti yapabilirsin mesela :)))
canselmo da,zamanında bunlara yasaklansın dedik ama kadere bak ulan...ama sayılmaz o...bi sürü anlatım bozukluğu yapmıştım...diye hayıflanabilir ön tarafta.

La Santa Roja dedi ki...

Amin Beyaz Büyü de doğanın yasaları da değişmez ki :p

Chen ben avurtlarımı yedim birşey dememek için. Gıcıklar!

Absalom sen de o müzik dinleyenlere takan amca ol :)

Taylanov dedi ki...

Kulağına müzik takanlar var ya beni de tilt ediyorlar.

Vladimir dedi ki...

Kulağına müzik takıp sesi sonuna kadar kökletenlere çok gülüyorum ben. Ulan oha, sanki doğan görünümlü şahinde cıstaklatarak gidiyor.. "Bakın ben neler de dinleyebiliyorum" habari de dabara"... Geçenlerde otobüste iş kadını gayet ciddi siyah bir kılık giymiş abla, saç baş yerinde, havalı, kulağa oturtmuş AY-FONunu, bir ciddiyet var deme gitsin.. Karşıdan duyuluyor ne dinlediği, Seda Sayan anırıyor, bu ciddileşiyor, ara nağmelerde dikkat ettim, hafiften kalça oynatıp ritme kendini kaptırıyor ablam. Tam cazibe Hanım'ın gündüz düşlerinden fırlamış bir fantazi gibi geldi bana, "Allah'ından bulsun bana ne?" dedim, yürüdüm arkalara arkalara, körükleri geçtim. Ses kesildi.

Aman bana ne herkes naparsa yapsın :p

varol döken dedi ki...

tramvaydayım, kitap okuyorum, kitap güzelse kafa kalkmıyor tabi pek... sonra şişman bir abla bindi yanıma ya da üstüme mi demeliyim... bozmadım istifi, kitap güzel... baktım şişman abla bir 10 dakka sonra söyleniyor, aldırmadım sıcak basmıştır dedim... baktım bana doğru yaylanıyor, kalçadan vuruyor, hop dedim kaldırdım kafayı yaşlı bir teyze... çemkiriyor şişman abla, tükürük salvolarından kaçarken şunu anladım:

- gençler hep böyle bik bik bik, yer versene evladım tık tık tık...

dedim ya kitap güzel, döndüm şöyle:

- ulan dedim 1.5 insanlık yer kaplıyorsun kalk da sen versene...

sanki biri imdat düğmesine bastı da tramvay durdu sandım, hayat da olabilir çünkü o andan sonra şişman abla hiç durmadı... beynimi yedi inene kadar ama açıkçası ben bütün cesaretimi bir önceki cümleyle tüketmiştim...

acımayın kimseye budur bu hikayenin özeti ha bir de müziği çok açmayın, hadi bakiimm...

La Santa Roja dedi ki...

Takanlara takıyorlar Taylan :p

Vladimir, onlardan çok var da benim rastladıklarım genelde Serdar Ortaç filan dinliyor oluyorlar :)

Varol ben olsam o teyzeye "yanlışlıkla" kalem batırırdım. Sustukça tepene biner bu tipler :p