17 Nisan 2009

Azcık Yardım

Eskiden olmayan ya da sıkıldığım ama yepyeni duran kıyafetlerimi, ayakkabılarımı, çantalarımı temizliğe gelen kadınlara, kapıcılara, mahalledeki fakirlere dağıtsın diye evsahibine verirdim. Sonra gördüm ki yardım ettiğimi sandığım insanlar yardıma benden daha fazla muhtaç değiller. Bunun üzerine evin altını üstüne getirip bir ayıklama yapıp ortada yığılan 3 koli kıyafeti alıp depremzedelere göndermiştim. Yıl 2007 miydi neydi ve biz onları çoktaan unutmuşken orada depremin etkilerini hala yaşamakta olan insanlar vardı. Çok fena balık hafızalı insanlarız.

Bu yıl gene yaptım ayıklama işlemini, çıkan 2 büyük poşetin yeri farklıydı bu sefer. İşgüzar kaymakamlık kuş kadar ödeneklerini de kesince iyice mali sıkıntıya düşen Mor Çatı'ya gitti kazaklar, paltolar, botlar, çantalar. Sitelerine girip baktığınızda aslında hiç de aklımıza gelmeyecek neler nelere ihtiyaçları olduğunu görüp üzülüyor insan. Siz de bir ayıklasanız dolabınızı, odanızı, evinizi, mutfağınızı da ne kadar çok bir daha hiç kullanmayacağınız ama başkalarının işine yarayacak defineleriniz olduğunu görseniz... Gidip gönüllü çalışmaya vaktimiz yok, maddi yardım yapacak paramız yok, istihdam sağlayacak bir işimiz yok, hepsine eyvallah. Hiç giymediğiniz bir t-shirtümüz de mi yok?
Ülkemizdeki kadının halinden kadın/erkek olan değil insan olan anlar, anlamalı. Ne dersiniz, bu akşam 1 saatinizi ayırabilir misiniz bunun için?

Hiç yorum yok: